TIEDOTE: Seurakuntamme heinäkuussa

• Ajankohtaista
Artikkelin kuva

TIEDOTE: Seurakuntamme heinäkuussa

Kuten kesäkuun alussa tiedotimme, etenemme koronarajoitusten purkamisessa pienin ja harkituin askelin Valtioneuvoston suositukset huomioiden. Kesäkuukaudet ovat tyypillisesti seurakunnassamme monen toiminnon osalta hiljaisempaa aikaa. Tänä vuonna haluamme myös mahdollistaa palkatun henkilöstön lisäksi kaikille vapaaehtoisille kesäloman seurakunnan vastuutehtävistä. Niinpä eri toimintamuotojen jatkosuunnitelmia tarkastellaan vasta elokuussa.

Kesä tuo kuitenkin merkittävän muutoksen viikko-ohjelmaan, kun Pyhän Hengen illat jatkuvat tiistaisin klo 19 myös kirkolla. Tilaisuuksissa noudatetaan tiukasti viranomaisten ohjeita ja suosituksia. Mukaan mahtuu 50 henkilöä, järjestäjät mukaan lukien. Paikkaa tilaisuuteen ei voi varata ennakkoon. Ovet suljetaan, kun sallittu osallistujamäärä on täynnä. Rukousillat lähetetään edelleen myös suorana Facebook-sivumme kautta (ei vaadi kirjautumista).

Kesällä järjestetään myös lasten päiväleirit, joiden ilmoittautuminen on parhaillaan käynnissä (ks. 6–8-vuotiaiden leiri ja 9–12-vuotiaiden leiri). Varkit ja nuoret kokoontuvat kesän aikana muutaman kerran, näistä tiedotetaan tarkemmin Instagramissa varkkien ja Tukikohdan tileillä. Lisäksi jotkut pienryhmistämme ovat jatkaneet kokoontumisiaan ja tiedottavat jäsenilleen tapaamisista tarkemmin.

Kaikkia seurakunnan tapaamisia koskevat samat turvaohjeet:

• Osallistu vain terveenä, älä tule paikalle edes vähäoireisena!
  • Pidä vähintään 1,5–2 metrin etäisyys muihin joka tilanteessa, saman talouden asukkaat voivat istua vierekkäin
  • Huolehdi käsi- ja yskimishygieniasta
  • Ikääntyneille ja muille riskiryhmiin kuuluville suosittelemme edelleen pidättyvää linjaa ja yksilöllistä harkintaa erityisesti sisätiloissa tapahtuvien kokoontumisten osalta (ks. THL:n ohjeita ikääntyneille ja muille riskiryhmille)

Jumalanpalvelukset ja kesän raamattutunnit jatkuvat vähintään elokuun puoliväliin asti sunnuntaisin klo 11 livelähetyksinä YouTuben kautta sekä kansainvälisesti ja kaksikielisesti Facebookin kautta klo 15.

Mikäli koronapandemiassa ei tapahdu heinäkuussa yllättäviä muutoksia, tarkastelemme tilannetta seurakunnan näkökulmasta seuraavan kerran viikolla 32. Tiedotamme toiminnan jatkosta sen jälkeen.

1.7.2020

Lisätiedot ja yhteydenotot:
Johtava pastori Esa Hyvönen, 045 275 7424, etunimi.sukunimi[a]jklhelluntaisrk.fi
Vanhimmiston puheenjohtaja Ari Kuisma, 040 575 7117, etunimi.sukunimi[a]jklhelluntaisrk.fi